oneyearcali.blogg.se

Här kommer jag uppdatera så ofta jag kan om alla förberedelser inför min 1-års långa resa till Kalifornien, USA, och min vistelse där.

14/2-13

Publicerad 2013-02-14 21:53:58 i Allmänt

Idag bekräftade mina föräldrar med sina underskrifter att jag skulle få bo i den värdfamiljen. Tror mamman hette Tammy om jag inte minns helt fel. Vi scannade dokumentet och skickade in det til explorius. Det enda som saknas nu är min personliga studieplan för 1:an.
 
Jag har även fått reda på vad staden jag ska bo i heter, nämligen Mercede, en stad med cirka 78.000 invånare. Den ligger ungefär 1 timma söder om San Fransisco vid havet. Temperaturen är runt 10 grader C på vintern och 35 C på sommaren. Skönt att slippa de hemska svenska vintrarna!
 
Jag kan knappt vänta tills jag får veta mer om min familj, den mexikanska flickan, staden, skolan etc. Just nu känns det som det är en evighet tills jag ska åka, men om man tänker efter är det ungefär 6 månader, och de senaste 6 månaderna har gått svindlande fort.
 
Får passa på att njuta av den svenska vintern med minusgrader och snö medans jag kan (haha). Nej vädret kommer jag verkligen inte sakna, däremot kommer jag sakna alla mina vänner och familj, därför får jag passa på att umgås med dem extra mycket innan jag åker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela